ennyone

Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Jenny - 24 juni 2010 21:00

Idag blir min tjej 8 månader. Snart 1 år , helt galet! 


 


Jag älskar dig!

Av Jenny - 24 juni 2010 08:14

När Isabelle låg i magen fick jag höra många gånger,

Stå på dig själv när hon kommer ut,

du kommer behöva vara stark då andra mammor ska komma med åsikter.

Ja, just åsikter om hur man ska uppfostra och ta hand om sitt barn.

Jag har inte märkt av det så tydligt från andra mammor,

däremot BVC osv verkar ha väldigt mycket att säga och tycka. 

Det är som att komma in i en helt ny värld; mammavärlden.

Allt kretsar runt bebis, mat, blöjor osv.

Man får "tips" överallt (vilket man tacksamt tar emot).

Sedan kan man inte annat säga att denna "världen" ÄR tuff.

Och det verkar som om man ska vara 100 % ständigt.

Något man ska minnas , även om man vill hjälpa till är att aldrig berätta för någon hur man ska ta hand om sitt barn. Alla gör på sitt sätt, och oftast är det mamman som känner sitt barn bäst. 

För jag tror nämligen stenhårt på att olika metoder passar olika barn.

Jag vill tex inte använda mig av någon 5min metod då jag inte klarar av hjärtkrossande skrik, istället väljer jag att vagga och trösta först vilket har lätt till att Bella somnar nu som en stock utan skrik själv i sin säng.

Medan det finns andra som är möjligen starkare än jag,

eller att barnen hanterar det på ett bättre sätt,

vilket gör att dom kan använda den metoden.


Med andra ord; präktiga morsor och liknande - går bort!


Och jag älskar mitt barn och min familj,

skulle aldrig göra något får dom att fara illa. 


Idag blir det Kalmäääär! (och nej, Bella är inte sjuk! ;))

Presentation


Skriver om mitt liv & min kärlek till två underbara människor som tillhör det.
Älskar er.

Skriver också om mina vardagliga förvirrande tankar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Sommaren 2010, vad gör vi då?
 Sena utekvällar med grillning & vännerna.
 Sena utekvällar med partaj.
 Mys i soffan framför tv;n.
 Solar.
 Badar.
 Solar & Badar.
 Åker utomlands.
 Annat. (som?)
 Vill inte ha sommar...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggbesökare


Ovido - Quiz & Flashcards