ennyone

Alla inlägg under mars 2010

Av Jenny - 31 mars 2010 09:34

Nu har min lilla sötnos somnat,

så nu kan jag skriva om vår händelserika kväll/natt.


Ungefär vid 24 snåret rasslade det till rejält ute i köket,

då började Sebbe skrika på mig ifrån vardagsrummet.

"Pip piiip Piiiip" hörde jag.

Då hade vår kära lilla kisse fångat en råtta vid sopinkastet

och dum som han är la han den mitt på vardagsrumsgolvet.

Hoppades han på att den skulle ligga kvar där!?

Den stackars lilla äckliga (men ändå lite söta) råttan sprang under vår byråhylla. Och det var där min och Sebbes jakt började, haha.

Vi fick ut honom och placerade honom i en liten kartong,

sedan släppte vi honom fri där han hör hemma .... utomhus! ;P


  

Av Jenny - 30 mars 2010 08:41

Yes, idag bokar vi resan.

4 veckor till Thailand.

Som man har längtat.

Eftersom det inte blev någon förra året,

så ska det bli extra underbart nu.


2 veckor till Krabi & 2 veckor till Phuket tänkte vi.

Vi bokar bara flyg, så resten är ändringsbart ;P

Tror Isabelle kommer uppskatta att kika på alla elefanter & apor ! :)


    

Av Jenny - 28 mars 2010 10:53

Igår blev det den första grillningen (lite väl tidiga)

, men blev så sugen när det var så vamt & skönt ute.

Man kan säga att det är en bra start på våren/sommaren ;)


 

Här har vi en annan som trivs i vårsolen! :)

Av Jenny - 26 mars 2010 19:50

Vi bestämde oss för att besöka Kalmar en sväng idag. I brist på annat.

Och jag är ju som jag är,man måste komma hem med något

Så nu har Bella fått ny våroverall, solhatt och tossor/mockasiner.

Hon är helt enkelt laddad inför våren/sommaren, haha.


Visst blev hon tjusig i sin nya solhatt?


 


Nu får alla pojkbebisar akta sig i sommar ;P


Av Jenny - 25 mars 2010 21:20

Ja, nu är den gjord.

Kalla mig kärring, kalla mig tönt.

Men jag kunde inte vara i rummet när den togs.

Mådde så dåligt sist hon fick sprutan,

så denna gången fick Sebbe sitta och hålla i henne.

Men hon skrek endast vid "sticken",

och efter sprutorna var hon lugn och fin.

När hon tog 3månaderssprutan så blev hon bara trött,

så hade hoppats på samma denna gång.

Men icke, nu till kvällen kom febern.

Vi försökte ge henne alvedon,

men hon tokspydde av den.

Vi försökte ge henne alvedonkuppar,

men det var ju inte det lättaste?

Så tillsist somnade hon vid bröstet, helt utmattad.

Så jag hoppas innerligt att febern är borta tills imorgon bitti ...


Och så till något helt annat,

vräkt i mig massor med våfflor nu precis.

Enbart för att jag läste någonstans att det var våffeldagen.

Haha, tur att man är lättlurad ;)

Av Jenny - 24 mars 2010 16:40

      

      Nyfödd 24-10-2009             5 Månader 24-03-2010


Isabelle blir 5 månader idag.

Det har vi firat med babysång på f-hemmet!

När vi hade sjungit den sista låten

- blinka lilla stjärna -

så hade jag en däckad liten tös i famnen ;P

Riktigt mysigt var det där iaf, blir absolut fler gånger!

Efter det gick vi en runda runt skälleryd,

med Eva och lilla Philip - vilket såklart också var jätte roligt :)


För övrigt blir jag förbannad på att vi bara har EN tv. SUCK.

Av Jenny - 22 mars 2010 21:33

, på veckan.


Vill ha helg igen.

Märkligt egentligen,

jag är ledig hela dagarna ..

men ändå längtar jag efter helgen.


Imorgon ska vi (Jag&Mammi) till Öland.

Om hon får vara ledig från jobbet,

och det får vi hoppas på.

Måste in en sväng på IKEA också ,

köpa en matstol bland annat. 

Känner att det är dags nu ;)

Bättre sent än aldrig heter det.


Fruktar också inför Bellas 5månaders vaccinationsspruta på torsdag. 

Hoppas verkligen att hon tar den bra, utan gråt - feber och skrik.


Läste förresten aftonbladet igår.

Helt sinnessjukt detta.

Bilderna under är alltså en slags "massage", 

som används i Kina för att lindra värk och bota sjukdomar.


     


Hon som provat detta på bilden säger; "Det känns ovant". 

Haha, hallå eller? 

Lustig att det känns ovant

att huden bubblas upp med vakum i små koppar. ;)

Av Jenny - 19 mars 2010 20:35

Ja, vill bara tillägga att min lilla skit har varit på stråålande humör idag också. Känns hur bra som helst!

(hon är nu inte rädd för pappa längre ;))

Hoppas verkligen hon stannar i denna period ett bra tag nu.

Hur skönt som helst att se henne skratta & le mot annat folk,

inte bara mot mig & Sebbe.

Presentation


Skriver om mitt liv & min kärlek till två underbara människor som tillhör det.
Älskar er.

Skriver också om mina vardagliga förvirrande tankar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Sommaren 2010, vad gör vi då?
 Sena utekvällar med grillning & vännerna.
 Sena utekvällar med partaj.
 Mys i soffan framför tv;n.
 Solar.
 Badar.
 Solar & Badar.
 Åker utomlands.
 Annat. (som?)
 Vill inte ha sommar...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggbesökare


Ovido - Quiz & Flashcards